reklama

Prečo to nie je inak?

Poviedka o hrozbách splnených želaní...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

„Nie!“

Zo spánku ma vytrhol môj vlastný hlas. V mysli mi ešte stále vírili obrazy vytrhnuté zo sna, čo sa mi vkradol do spánku: biela tvár, tmavé vlasy splývajúce na ramenách s čiernym plášťom a v očiach plameň nehynúceho bytia, spaľujúci moju dušu na popol a prach pozbavený zmyslu pre čistotu a nádeje na koniec cesty…

Digitálne číslice odovzdali mojej ustrašenej mysli vedomosť, že sa priblížila druhá hodina ranná. V hrdle mi ešte doznievala naliehavosť výkriku a vytrácala sa len pozvoľna, sekundu po sekunde - bliknutím displeja po bliknutí. Srdce mi malo biť ako o život, no nedialo sa tak. Zvláštny pocit hluchoty mi zalial zmysly do jantáru snahy upokojiť sa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aby som sa vytrhla z abstraktnosti pre mňa typických úvah, vstala som a chystala sa zatvoriť roztvorené okno. Potrebovala som cítiť pod chodidlami zem. Nepamätala som si, že by som to okno otvárala… Vlastne, nepamätala som si väčšinu večera… To sa stáva! Ten muž však na mňa musel zapôsobiť viac, než som si myslela, keď sa mi o ňom ešte i sníva. Z neznámych dôvodov som mu vyrozprávala všetko o mojom najhlbšom strachu – o strachu z konca, čo mi prisúdil život. A niekde tam sa končila i moja pamäť. Ako som chytila rukami okenné krídla, vietor chladnejší než by som čakala mi odvial vlasy z tváre a pohladil krk. Pri tom dotyku – až pri tom dotyku som si uvedomila kúsavú bolesť pod pravým uchom. Priložila som si tam prsty a tie nahmatali akúsi nesúvislosť na pokožke. Zamrazilo ma, keď som si uvedomila chlad svojich prstov v otvorenej rane. Čosi povedomé, známe, už videné mi vyvstávalo v mysli. Voľné asociácie sna a absurdity reality sa predbiehali v uzavretom kruhu nemožnosti pochopiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Donútila som sa dvakrát zhlboka nadýchnuť a neisto, skoro nevnímajúc nič okrem cieľu som prešla chodbou. Všade bol chlad: v byte, na mojej koži i hlboko pod ňou. Zastala som a pohľad nesmelo dvíhala od koberca, cez rám až k ploche zrkadla, ktorá sa akoby smiala svojej prázdnote. Na druhej strane bola len tichá prázdna nočná izba a… a ja som zmizla kamsi mimo priestor, do chladu vlastnej existencie. Prsty mi blúdili po zrkadle a hľadali náznak chyby. Chyby sa stávajú. Možno zlyhal Systém a možno moje vnímanie. A možno nie…

S horkým pripustením si pravdy sa mi podlomili kolená. V nočnej košeli som kľačala pred tvrdosťou vlastných myšlienok, chybná pred chybným zrkadlom…

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Slzy, čo chutili, voňali i chladili ináč, než tie moje mi zaliali tvár.

„Neplač dievča!“

Za mojím chrbtom sa ozval povedomý hlas, no moje oči upreté do zrkadla ešte stále nespozorovali žiadnu zmenu. Na rameno mi dopadla chladná dlaň a ja som nemala dosť síl, aby som sa naňho pozrela priamo. Vedela som presne, aký plameň uzriem v jeho očiach. Zrkadlo zoslalo prázdne..

„Keď sme sa stretli, pýtala si sa, prečo to nie je inak. Chcela si vedieť, prečo musíš umrieť mladá a vnímať svet z pohľadu ovplyvneného blízkosťou smrti. Zaujala si ma… I na otázku, či by si vážne chcela zmeniť prirodzený systém si odpovedala kladne a ja som ťa prijal za dcéru. Nemaj strach! Už nie je čoho sa báť. Čaká nás už len večnosť. Už nejestvuje hrozba smrti a ani jej kúzlo… Si zatratená k neživotu.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Už viac nepocítim teplo tlčúceho srdca a všetko stratí svoju chuť, okrem esencie ľudského bytia. Len krv ma drží „pri živote“ a len ona napĺňa moje noci. Kiežby som si nikdy nebola priala večnosť…

Petra Dibalova

Petra Dibalova

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hladaj ma tam, kde nedovidíš... Volaj ma vtedy, keď si budeš myslieť, že s Tebou už nie som... Keď sa budeš cítiť opustený, prekvapí Ťa, že stojím neustále po Tvojom boku a môj hlas znie v pozadí Tvojej mysle, tak ako neutíchajúci tlkot srdca. Budem Tvojou dušou, ak si to budeš priať... Zoznam autorových rubrík:  Nezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu